Furkapass a Oisans 2021 - 6

Obrázek uživatele adam hrubý

By adam hrubý - Posted on 25 Červen 2021

Covid na jaře trochu povolil, cestovat se zase může, počasí konečně vypadá, že alespoň někde by se lézt mohlo, a tak s Oplatkem vyřizujeme antigenní testy, potvrzení o očkování etc. a 9.6. 2021 vyrážím z Pulečného přes Prahu, kde Oplatka nabírám, směrem do Alp. Vyrážíme jako vždy asi o půl dne později, než jsme chtěli, takže přehazujeme cíle a nejprve valíme do Furkapassu ve Švýcarsku, kde je cíl Graue Wand cestou Niedermann. Oplatek cestou ještě jako vždy pracuje, já řídím. Střídáme se ve Švýcarsku, aby se Ondra nechal zvěčnit radarem ve vesnici :-). Další den ráno brzo vstáváme, dáváme krátký, asi tříhodinový nástup pod stěnu, kterou vcelku bez komplikací přelézáme. Je to krásný lezení v pevný skále, sem tam nýt, ale je třeba dojišťovat. Cestou se slaňuje a já při tom zjišťuji, že nový jistítko Micro Jul zase rychle odložím a vrátím se ke klasickému kýblu... Pak už jenom jednou zaseklý lano při stahování a jsme pod stěnou. Scházíme k autu, sjíždíme pod hory a další den přejíždíme dalších 500km do Oisans ve Francii, kde se nám houpe dva roky pytel.
11.6. tedy večer docházíme na chatu Soreiller, kde nakonec přespíme uvnitř a 12.6. ráno vyrážíme na Visite Obligatoire, luxusní horskou sportovní cestu za 6a+, nýty jsou přesně tam kde mají být, do cesty si bereme jednu sadu friendů a vklíněnců, který ale nejsou vůbec třeba. Lezení je v pevný skále, prakticky bez jediné hluché délky (jen jeden asi 15ti metrový přechod v rozbitém hřebínku). Je třeba dát pozor v sedmé délce, kde cesta originálně vede trochu doleva a potom nahoru (což je dle topa za 6a), ale svádí to jít od štandu doprava pod převisem do kouta, jde to, vylezli jsme to (za A0 :-)), ale je to jiná cesta a dle topa snad 6c. Každopádně ať zleva nebo zprava, délky se pak opět potkají a pak je to celkem jasné. Třešnička potom je krátká širočina prakticky na vrcholu. Sestup je krátkým slaněním po hřebeni náhorní hrany, pak krátké slézání a sestup kolem, sněhem, až k chatě. Dáváme rychlé pivo na chatě, přebalujeme svině a užíváme si asi poslední letošní lyžování, sice jen na botech, po sněhu do údolí. Další den pak již valíme zpět do čr. V toyotě se tentokrát rozbije cestou zpět jen tempomat, a na ten to nejezdí. Resumé je najetých asi 2600km během pěti dnů, ale vylezené dvě nádherné cesty v pevné skále a s krásným počasím. A to za to stojí :-)