Rakousko - červen 2017

Obrázek uživatele adam hrubý

By adam hrubý - Posted on 21 Červen 2017

Ahoj, už jsem tu dlouho nic nenapsal:-). Podělím se o úspěchy ze skoro týdenního výpadu do Rakouska na začátku června. 9.6. ráno po službě upaluji na autobus a během dopoledne se přesouvám do Českých Budějovic, kde mne nabírá kamarád Tomáš z Olomouce a vyrážíme směr Franz Josefs Hohe do vysokých Taur. Cesta probíhá hladce, večer jsme na císařově parkovišti na Hoch Alpen Strasse. V sobotu ráno je šedivá deka a prší, tak ještě pro jistotu kontrolujeme telefonicky předpověd s Kačkou, ale má se to zlepšit, tak vyrážíme. Jdeme na lehko, bez spacáků, cíl je dostat se do bivaku v severní stěně brzo, abychom urvali místo vevnitř. Na ledovci Pasterzee se zadrbeme, takže musíme trochu improvizovat a lezeme žlabem, kterým teče potok (nakonec asi nejobtížnější lezení v celé cestě), ale nakonec se zase najdeme, podejdeme seraky a nekonečným sněhovým svahem a nakonec žebrem docházíme asi ve 4 odpoledne do bivakovací boudy. Strašidelný scénář s dvaceti lidmi v boudě pro osm naštěstí nenastal, večer dochází ještě dva Jugoši. Pořádně jíme, vaříme vodu a jdeme brzo spát. Ráno v půl pátý vstáváme, před šestou vyrážíme do cesty a asi v deset jsme v sedle Grogerschneid, celou rampu lezeme soubežně. Potom se postup trochu zpomalí, protože se před nás nacpal vůdce se dvěma klienty, ale ve dvanáct máme vylezený i závěrečný hřebínek a jsme na vrcholu Grossglockneru. Sestupujeme normálkou, za chvíli jsme na Adlersruhe, která je ještě zavřená, tak alespoň doplníme vodu a využijeme záchod. Trochu nás tu zaskočilo, že všichni scházejí radějí přes Glorerhutte, než přímo přes ledovec Hofmannskees - prý jsou tam trhliny. Rozhodování nám trvá asi 5minut - než chodit 15km oklikou, raději se navazujeme a upalujeme přímo z kopce přes ledovec k parkovišti. Naštěstí vše proběhlo hladce a v sedm jsme zpět u auta.
Další den, v pondělí, následuje přesun do Wilder Kaiseru, kde po zbytek dne odpočíváme a v úterý si dáváme další krásnou klasiku, Dulfera západní stěnou Totenkirchlu, 18 délek relativně vyrovnaného lezení. Vylezli jsme to čistě, ale nemám to v RP :-), v nejtěžší délce jsem hodil, ale nakonec jsem to přelezl bez hákování. Po absolvování cesty ještě následuje dvouhodinový sestup/slaňování vůdcovskou cestou v monumentální východní stěně, takže dohromady je to tak 12hodin nonstop lezení. Pak ještě nějaká sportovní vícedélka ve středu a ve čtvrtek opět návrat přes České Budějovice domů.