Akce

Obrázek uživatele adam hrubý

Dva pytle na jednom pilíři

Je 16. srpen 2021 a já vyrážím s kámošem Michalem Hlaváčem po několika letech zase v létě do Chamonix. Předpověď je bezchybná a my 17.8. v poledne parkujeme na parkovišti u nádraží k Montevers, nakupujeme ve městě dary, průvodce a drahé kameny a navečer vyjíždíme lanovkou na Midi. Plán je postavit stan někde u Pyramid du Tacul a rozlézt se v Contaminovy na Pointe Lachenal. Od lanovky vyrážíme přes ledovec pod satelity Taculu. Držíme se rčení, že kdo má v knize osudu napsáno, že spadne ze skály, nespadne do trhliny.

Furkapass a Oisans 2021 - 6

Covid na jaře trochu povolil, cestovat se zase může, počasí konečně vypadá, že alespoň někde by se lézt mohlo, a tak s Oplatkem vyřizujeme antigenní testy, potvrzení o očkování etc. a 9.6. 2021 vyrážím z Pulečného přes Prahu, kde Oplatka nabírám, směrem do Alp. Vyrážíme jako vždy asi o půl dne později, než jsme chtěli, takže přehazujeme cíle a nejprve valíme do Furkapassu ve Švýcarsku, kde je cíl Graue Wand cestou Niedermann. Oplatek cestou ještě jako vždy pracuje, já řídím. Střídáme se ve Švýcarsku, aby se Ondra nechal zvěčnit radarem ve vesnici :-).

Mönch 12 - 2020

Na prosinec jsme s Oplatkem měli naplánovaný nějaký lehčí zimní hory a covidová situace v Evropě nám dost zjednodušila výběr cesty. Smí se jenom do Švýcarska, na Mnicha vede lehký hřeben Nollen, předpověď je luxusní, sněhu zatím moc nenapadlo a tak 16.12. vyrážíme z Pulečnýho do legendárního Grindelwaldu. Cesta probíhá, až na blikající kontrolku poruchy Adblue, vcelku hladce a ve středu 16.12. v noci parkujeme vedle zubačkovýho nádraží v alpský obci pod Eigerem.

Do Alp, dokud to ještě jde

Na začátku září napadlo v Chamonix půl metru sněhu, takže jsme s Tomášem Indrou museli přehodnotit naše plány na Walkerův pilíř na Jorassy, slušná předpověď je na Dolomity, a tak v pondělí 7.9. ráno vyrážíme z Prahy na jih do slunné Itálie, cílem je stará známá oblast Pala.
10.9. docházíme od auta nad chatu Pradidali a odpoledne nacházíme krásný místo pro stan o kus výš v údolí nad chatou, dokonce poblíž teče i potok. Odpoledne se snažíme ještě najít kratší sportovku na Torre Pradidali, leč nenajdeme ani nástup, takže to jistí pivo na chatě a jdeme si brzo lehnout.

Tě Piz Badile

Po červencovém výletě do Kaiseru jsme s Oplatkem zatoužili po vyšších, opravdovějších a žulovějších horách a už cestou z Rakouska jsme začali plánovat výlet do Švýcarska do Bergellu. V půlce srpna je předpověď slušná, od středy 19.8. do pátku má být v Alpách plech, v sobotu odpoledne se to má kazit, vzhledem k tomu, že teprve ve středu vyrážíme z Čech, spočítaný to máme na minuty - středa cesta, čtvrtek nástup, pátek vylézt, sobota dopo rychlý ústup...

Zase po roce v Kaiseru - 7/2020

Zase po roce jsme s Oplatkem vyrazili do letního Wilder Kaiseru. Protože už to tam známe, zkušeně jsme na přelomu července a srpna vyrazili do jižního údolí a jižních stěn, abychom se mazaně vyhnuli tlačenicím v severech.

Babí léto v jižních Alpách

Na první zářijový víkend jsme byli s Oplatkem domluvení, že někam vyrazíme. Původní plán Dachstein nám hatí špatná předpověď na celé východní Alpy. Tatry i Dolomity jsou na tom podobně. Jediný, kde by to jakžtakž mohlo jít, je Francie. Předpověď na Chamonix není úplně zlá, v poličce nacházím nový průvodce na Briancon, kde by to taky mohlo být dobré. A nakonec mi vytanula fotka s cestou, kterou mi Oplatek poslal před měsícem, je na ní krásná, štíhlá a špičatá jehla kdesi v Oisans.

Wilder Kaiser 7/2019 aneb rehabilitace vol.2

Potom, co jsme s Oplatkem v Dolomitech otestovali, že i se zlomeným vazem se dá lézt, potom na mezisoustředění v Krkonoších vyzkoušeli, že se zlomeným krkem se dá i padat, jsme se rozhodli přeřadit na vyšší rychlost a vyrazili v půlce července do Kaiseru. Byl to rychlo výpad, kdy jsme za tři lezecký dny stihli vylézt dvě pěkný cesty na dva kopce a ještě pověsit dva pytle.

Rehabilitace v Dolomitech 6/2019

Jako každé jaro v posledních letech na mne zase přišlo nutkání létat. Skončilo to poletem 8 metrů na zem na Panťáku, následně letem vrtulníkem na moje pracoviště a posléze i novým kouskem železa v krku. Naštěstí mám široký páteřní kanál a dobrý svalový korzet, takže jsem šel brzo domů a mohl začít rehabilitovat. Ukázalo se, že zlomený krk a záda bolí daleko míň než zlomený kotník, tak jsme se po 5ti týdnech vypravili na lezecký rehabilitační pobyt do Dolomit do oblasti Paly. Sestava byla: Anička a Jirka (ferraty), Kačka (ferraty i lezení) a Oplatek + já (lezení).

Zima 2018 v Tatrách

Ahoj, nikdo sem nepíše, tak píšu alespoň já. Snad to alespoň někdo čte. Letos byly v Tatrách bezvadný podmínky, mokrý podzim a následně krutý mrazy se postaraly, kromě několika mrtvých turistů, taky o spoustu nateklých ledů a spoustu mixových cest v pěkných podmínkách.
Nejprve jsme byli s Ferdou první lednový víkend na Zbojandě, kde jsme se rozehřívali, zažili lezení jako v Ádru, kdy jsme podle průvodce a popisu cesty lezli na úplně jiný štít.